javascript - Changing a number upon every refresh? -


how generate random number every refresh using html , javascript?

i have javascript generate decimal number.

	function decimalgenerate() {      var min = 1.03,          max = 5.99,          numberresult = math.random() * (max - min) + min;        alert(parsefloat(numberresult).tofixed( 2 ));  };    decimalgenerate();
how display actual code using html?

you can call fucntion on jquery.( document ).ready(). have displayed random generated number in text box

html

<input type='text' id='text1'> 

jquery

function decimalgenerate() {     var min = 1.03,         max = 5.99,         numberresult = math.random() * (max - min) + min;      $('#text1').val(parsefloat(numberresult).tofixed( 2 )); };  $( document ).ready(function() { decimalgenerate(); }); 

you can check demo


Comments

Popular posts from this blog

angularjs - ADAL JS Angular- WebAPI add a new role claim to the token -

php - CakePHP HttpSockets send array of paramms -

node.js - Using Node without global install -